Lights for Global Citizenship

Lights for Global Citizenship

A „FÉNYEK” Projekt célja az, hogy érezhetővé tegye és fejlessze a globális állampolgársággal kapcsolatos kompetenciákat, mint a felelős viselked és, a gazdagság és szegénység ismerete, vagy képesnek lenni az emberi jogok és a környezeti egyensúly közötti összefüggések felismerésére. A projekt célja az, hogy a projektben résztvevő öt európai ország oktatási közösségeit elkötelezetté tegye annak érdekében, hogy a társadalmi igazságosság és az esélyegyenlőség mindenkit megillessen globalizált világunkban.
A „FÉNYEK” Projekt a Dirección General de Cooperación y Desarrollo-Europe-Aid (EuropeAid
Együttműködési és Fejlesztési Főigazgatósága, EEF) társfinanszírozásában valósul meg. Ez a szervezet felelős az EU együttműködési politikájának meghatározásáért és a társországok
támogatásáért. Ez a támogatás együttműködési eszköza fejlődésért, és a Nemzeti
Ügynökségek tematikus programjain keresztül valósul meg. A program az EU állandó és stabil
támogatásában részesül, mely 2012-ben 55 milliárd 200 millió Euro volt. Ezzel az EU a világ
legnagyobb támogató szervezete, mivel a világon az összes fejlesztésre szánt hivatalos
támogatás felét az EU adta.
A „FÉNYEK” Projekt feladata, hogy jobban megismertesse a világban jelenlevő hatalmas
problémákat. Ezek a problémák a fejlett és a fejlődő országok közötti összefüggések
megértésével oldhatók meg. A megértés által állampolgári kompetenciák alakulnak ki a résztvevő oktatási közösségekben, melynek több, mint 100 ezer ember a tagja Spanyolországban (Madrid, Rivas Vaciamadrid és Fuenlabrada), Olaszországban (Milánó), Portugáliában (Sao Joao de Madeira), Németországban (Stuttgart) és Magyarországon (Pécs). A projekt megerősíti a cselekvési kompetenciákat a következő területeken: szolidaritás, az emberi jogok védelme, esélyegyenlőség mindenki számára, különös tekintettel a latin-amerikai és migráns lakosság helyzetére, illetve a gyerekekre, akiknek alig van lehetőségük az oktatásban részt venni. Így a projekt előrehaladott fázisaiban nagy hangsúlyt fektet a társadalmi oktatási beavatkozásokra annak érdekében, hogy összekapcsolja az Európában létező oktatási közösségeket a projektben résztvevő latin-amerikai oktatási közösségekkel, azok saját kezdeményezésein keresztül. Erre példa a „Luces para aprender” (Fények a tanuláshoz) program, mely az Ibéro-amerikai Országok Szervezete az Oktatásért, Tudományért és a Kultúráért (OEI) kezdeményezésére jött létre. Ettől azt remélik, hogy elmélyíti az Atlanti Óceán túlpartján létező valóság megismerését és ennek következmények
ént kiváltja a „FÉNYEK” Projektben résztvevők szolidaritását irántuk.

E kereteken belül, és ennek eredményeként az első szakaszban a munka az európai konzorcium mögött a projekt, a következő nevelési program és a hozzá kapcsolódó oktatási
anyagok, amelyek célja a globális polgárság állampolgári kompetencia kerül bemutatásra.
A program tartalmát négy témakörben határozták meg. Röviden ezek a következők:
- Migráció. Azon okok meghatározása, melyek a migrációt kiváltják. Ezen esetek többségében nem önkéntes migrációról van szó, hanem valamilyen kényszer játszik szerepet. Az európai migrációs folyamatok történelmi áttekintése és okaik bizonyos meghatározott esetekben.
- A hátrányos megkülönböztetés. A diszkrimináció leggyakoribb okai egy etnikai csoporthoz való tartozás, a nem, vagy bizonyos életvitel.
- Gyermekjogok. Ezek szembeállítása olyan helyzetekkel, mint a gyerekmunka, nélkülözés, korlátozott hozzáférés a különböző erőforrásokhoz, szolgáltatásokhoz, mint az oktatás vagy az egészségügyi ellátások.
- Környezet. A következő jelenségek környezeti hatásainak vizsgálata: a Föld kizsákmányolása, életmód, fogyasztói társadalom, vagy a lelkiismeret hiánya a környezetrombolással és a természeti erőforrások túlzott igénybevételével kapcsolatban. Ezek arra ösztönöznek, hogy keresni kell a megoldásokat és ösztönözni kell a megújuló energiaforrások használatát.

Link:
Projektcsoport:
Támogató:
Időtartam:
  • 2013.03.012015.09.30