Etikai kérdések a digitalizációban

2020. március 2., hétfő
Etikai kérdések a digitalizációban

A digitalizáció etikai kérdései a felnőttképzésben – folytatódik a Bildung+Digital?! projekt

A digitalizáció etikai kérdései a felnőttképzésben voltak az Erasmus + projekt "Bildung + digital?!" Nemzetközi konferenciájának középpontjában, amelyre 2020. február 11-én és 12-én került sor Eupenben (Belgium). Patrick Meyer, ügyvezető igazgató és Liliane Mreyen, a Volkshochschule-Bildungsinstitut (VHS) oktatási intézményének vezetője hét európai ország oktatási szakértőjét fogadta. A választott témát két napig nagyon intenzíven és gyakorlat-orientáltan tárgyalta a 25 oktatási szakértő, melyet dr. Manfred Körber a herzogenrathi Nell-Breuning-Haus vezetőjének előadása gazdagított.

A digitalizálás a felnőttképzésben igen népszerű még akkor is, ha a digitalizáció évekkel ezelőtt megkezdődött, mind tartalmi, mind folyamatkezelési szempontból. Ki ne emlékezne az 1990-es évek első számítógépes tanfolyamaira? Vagy az első e-mailben kapott tanfolyam-megerősítésekre? Ma minden korosztályú felnőtt találhat széles körű programot, amely alapvető digitális készségeket, valamint speciális szakmai ismereteket tanít, és olyan társadalmi kihívásokkal foglalkozik, mint a gyűlöletbeszéd vagy a zaklatás. A digitális programok, a digitális foglalási rendszerek, a digitális tanfolyam-menedzsment, a közösségi média és a digitális tanulási formátumok már régóta a mindennapi élet részét képezik.

Marcus Flachmeyer, a transznacionális csereprojekt koordinátora szerint nagyobb kihívást jelent a digitalizálás etikai aspektusainak vizsgálata. „A felnőttképzési intézmények kínálatai közelítenek az emberek tanulási igényeihez, és különösen a tanúsítványt adó képzések során nagyon szorosan kísérik résztvevőik tanulási folyamatait. Nem a tanulás előrehaladását látják , de a tanulás haladási naplóiból származó személyes adatokat is, amelyeket minden szempontból nagyon körültekintően kell kezelni. A konferencia az etika szempontjából kulcsfontosságú pontokkal zárult, hogy miként kell kezelni a felnőttképzési digitalizálást, amelyet a kilenc projektpartner szervezet most egy további együttműködési folyamat során dolgoz ki.

Csatolt fájl:
  • application/pdf ikonLetöltés (2021-01-13-etikaikerdesekadigitalizacioban.pdf)
Link:
Kapcs. projekt: