Local Education Policy II - LEAP II
A Tanuló városok koncepciója a háttérben álló gondolat a projekttevékenységek kapcsán. A Tanuló Város minden korosztály és minden témakör tanulási tevékenységének alapját képezi. A Tanuló Város kifejezés egy kis közösségre és egy nagyvárosra egyaránt használható. A lényeg az, hogy figyelmet fordít a tanulásra, és idővel fejlődést ér el. A Tanuló Város ideális helynek tűnik az új tanulási lehetőségek létrehozására, valamint arra, hogy ezeket a lehetőségeket mindenki számára elérhetővé tegye.
A Tanuló Városok koncepcióját az UNESCO fogalmazta meg, akárcsak a Tanuló Városok Globális Hálózatát. A tagok a hálózat tagjai klaszterekbe tömörülnek, amelyekben információt és tapasztalatot cserélnek. Az egyik klaszter az úgynevezett Oktatás a fenntarthatóságért - így ebben a csoportban a Tanuló városok vezető témája a fenntarthatósági kérdések köre. Fenntartható életmód, az éghajlatváltozáshoz való alkalmazkodás, a környezet gondozása azt jelenti, hogy a polgároknak megfelelő készségekkel kell rendelkezniük, és szükségük van a fenntartható életmódra.
Ezeket a mindennapi életben is alkalmazniuk kell. A projekt ezekkel az igényekkel foglalkozik - olyan tanulási lehetőségeket teremt, amelyek fejlesztik a (zöld) készségeket, így az emberek jobban felkészülnek az éghajlatváltozás elleni küzdelemre.
A projekt által kezdeményezett valamennyi tanulás attitűdöket is fejleszt, mivel a készségeket bizonyos módon kell használni ahhoz, hogy pozitív változást eredményezzenek. Úgy véljük, hogy a készségek biztosításával eszközöket is biztosítunk ahhoz, hogy a polgári szerepvállalás hogyan nyilvánuljon meg.
A környezet közös érték, és minden polgár felelős a védelméért. Az aktív polgárság a különböző zöld kezdeményezésekben való aktív részvételben is megnyilvánul.
Projektcsoport: | |
Támogató: | |
Időtartam: |
|