ENHANCE - ENHancing Adult learNers voiCEs
ENHANCE- Enhancing Learners Voice
Dismantle power structures that oppress the voice of the learners and reestablish environments that encourage listening and taking actions collaboratively.
ENHANCE (Enhancing Adult Learners Voices) is a project running from December 2023 until May 2026 which intends to enhance adult learners’ voices by creating learning spaces where the educational process is based on the voice of the learner. This inherently democratizes the educational process, leading to a deeper connection with both society and the learning topic at hand.5.
Why?
The unique nature of adult education make it imperative that adult learners are not only actively involved in the learning process but also shape it and progress it. A learner-centred approach, in which the curriculum is designed with an active participation of the learner, increases the relevance of learning for the adult, thus increasing their motivation to enroll in the course. Learner-led approaches are also key in addressing major global crises, such as the digital and green transition.
The ambitious objectives of the European Green Deal or the European Pillar of Social Rights Action Plan cannot happen without having all citizens on board. Adult learning can support citizens in becoming activists in their own communities and shape decision-making processes.
How?
The project partners collaborate to develop:
an accessible, interactive and dynamic mapping of existing practices and initiatives that promote active participation and enhancing learners’ voices, through a critical lens
a comprehensive, holistic and honest roadmap to guide processes that provide space for and enhance the voice of the learners,accompanied by a workshop methodology on how to use the roadmap directly with learners
a set of recommendations for policy makers
a series of mini booklets that will be co-created with the learners on breaking the silence, reclaiming their voice and creating outspoken learning processes for an equitable society
a series of podcasts with discussions on participatory processes and learners experiences to provide actual voice to the learners, educators and stakeholders
Partners
The ENHANCE consortium comprises of 7 partners and SOLIDAR Foundation based in 7 different countries, and is coordinated by the European Association for the Education of Adults (EAEA).
European Association for Adult Education (EAEA),- Belgium (European)
SOLIDAR– Project Coordinator, Belgium (European)
Ireland’s National Adult Learning Organisation (AONTAS),- Ireland
das kollektiv – Austria
ABC Stichting – The Netherlands
NHE-Nevelők Háza Egyesület – Hungary
Färnebo Folk High School – Sweden
___________________________________________________________________________
ENHANCE- A tanulók hangjának javítása
A tanulók hangját elnyomó hatalmi struktúrák lebontása, és olyan környezet visszaállítása, amely ösztönzi a meghallgatást és a közös cselekvést.
Az ENHANCE (Enhancing Adult Learners Voices) egy 2023 decemberétől 2026 májusáig tartó projekt, amely a felnőtt tanulók hangját kívánja erősíteni olyan tanulási terek létrehozásával, ahol az oktatási folyamat a tanuló hangján alapul. Ez eredendően demokratizálja az oktatási folyamatot, ami mélyebb kapcsolatot eredményez mind a társadalommal, mind az adott tanulási témával5.
Miért?
A felnőttoktatás egyedi jellege miatt elengedhetetlen, hogy a felnőtt tanulók ne csak aktívan részt vegyenek a tanulási folyamatban, hanem alakítsák is azt, és fejlesszék azt. A tanulóközpontú megközelítés, amelyben a tananyagot a tanuló aktív részvételével alakítják ki, növeli a tanulás relevanciáját a felnőttek számára, és ezáltal növeli a motivációjukat a tanfolyamra való beiratkozásra. A tanulóközpontú megközelítés kulcsfontosságú a nagy globális válságok - például a digitális és a zöld átállás - kezelésében is.
Az európai Green Deal vagy a szociális jogok európai pillérének cselekvési terve ambiciózus célkitűzései nem valósulhatnak meg anélkül, hogy minden polgár részt venne bennük. A felnőttképzés támogathatja a polgárokat abban, hogy saját közösségeikben aktivistákká váljanak, és alakítsák a döntéshozatali folyamatokat.
Hogyan?
A projektpartnerek együttműködnek a fejlesztés érdekében:
- a meglévő gyakorlatok és kezdeményezések hozzáférhető, interaktív és dinamikus feltérképezése, amelyek kritikai szemlélettel támogatják az aktív részvételt és a tanulók hangjának erősítését.
- egy átfogó, holisztikus és őszinte útitervet, amely a tanulók hangjának teret adó és azt erősítő folyamatokat irányítja, és amelyet egy műhelymunka-módszertan kísér, hogy hogyan lehet az útitervet közvetlenül a tanulókkal együtt használni.
- ajánlások a politikai döntéshozók számára
- a tanulókkal közösen készített mini füzetek sorozatát a hallgatás megtöréséről, a hangjuk visszaszerzéséről és a szókimondó tanulási folyamatok létrehozásáról egy igazságos társadalom érdekében.
- podcastok sorozata a részvételi folyamatokról és a tanulók tapasztalatairól szóló beszélgetésekkel, hogy a tanulók, az oktatók és az érdekeltek tényleges hangot kapjanak.
Partnerek
Az ENHANCE konzorcium 7 különböző országban működő 7 partnerből és a SOLIDAR Alapítványból áll, és az Európai Felnőttképzési Szövetség (EAEA) koordinálja.
Európai Felnőttképzési Szövetség (EAEA),- Belgium (európai)
SOLIDAR- projektkoordinátor, Belgium (európai)
Írország Nemzeti Felnőttképzési Szervezete (AONTAS),- Írország
das kollektiv - Ausztria
ABC Stichting - Hollandia
NHE-Nevelők Háza Egyesület - Magyarország
Färnebo Folk High School - Svédország
Projektcsoport: | |
Támogató: | |
Időtartam: |
|